Drupal ondersteuning

Om ervoor te zorgen dat een Drupal applicatie optimaal blijft functioneren bieden we onderhoudscontracten aan in de vorm van Service Level Agreements. Binnen een Service Level Agreement (SLA) helpen onze Drupal experts bij incidenten en supportvragen. 

Denk aan het niet goed werken van een contactformulier of het uitvallen van een koppeling met een extern systeem zoals een CRM. Wat onze service uniek maakt is dat we al sinds 2001 werken met open-sourcetechniek en daardoor veel kennis hebben opgebouwd over de werking van open source en alles wat daarbij komt kijken.

Gecombineerd met onze open en duurzame aanpak zijn we voor onze opdrachtgevers een betrouwbare partner die graag meedenkt en zich proactief opstelt. We helpen graag bij incidenten en supportvragen, maar liever nog willen we hulpvragen voorkomen door de webapplicatie up-to-date te houden. Open-sourcetechniek is ontzettend veilig, zolang de laatste securitypatches maar geïnstalleerd zijn. 

Ook na oplevering is de steun uitstekend en ziet de redactie veel mogelijkheden voor aanvullingen. Met de huidige website en de mogelijkheden tot verbreding en verdieping lijkt de toekomst van de Militaire Spectator weer verzekerd. Daarbij kan de Militaire Spectator uitgroeien tot het wetenschappelijke platform voor Nederlandse Militaire Kennis en Kunde."

Freek Groen
Militaire Spectator

Service Level Agreements

Omdat elke Drupal website anders is bieden we drie varianten aan van onze service level agreements. Het onderscheid zit hierbij met name in de bereikbaarheid en reactietijd op incidenten.

Basic

  • Wanneer Drupal gedeeltelijk of helemaal niet meer werkt, staat ons support team klaar om het probleem te onderzoeken, wanneer mogelijk direct op te lossen of een oplossing aan te dragen.
  • Emble verzorgt het installeren en testen van security updates. Zowel het reageren op incidenten als het uitvoeren van Drupal security updates doen wij op basis van best effort. 

Kosten: € 149,- ex. btw. p.m.

Professional

  • Wanneer Drupal gedeeltelijk of helemaal niet meer werkt, staat ons support team klaar om het probleem te onderzoeken, wanneer mogelijk direct op te lossen of een oplossing aan te dragen.
  • De bereikbaarheid van ons support team wordt op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 gegarandeerd. Na het melden van een probleem staat ons support team klaar om het probleem te onderzoeken, wanneer mogelijk direct op te lossen of een oplossing aan te dragen. We garanderen een responstijd van maximaal acht uur.
  • Emble monitort actief de bereikbaarheid van de Drupal webapplicatie en onderneemt proactief actie wanneer er problemen worden geconstateerd.
  • Drupal security updates worden binnen 24 uur geïnstalleerd en getest.

Kosten: € 229,- ex. btw. p.m.

Enterprise

  • Wanneer Drupal gedeeltelijk of helemaal niet meer werkt, staat ons support team klaar om het probleem te onderzoeken, wanneer mogelijk direct op te lossen of een oplossing aan te dragen.
  • De bereikbaarheid van support team wordt alle dagen, 24/7 gegarandeerd.
  • Na het melden van een probleem staat ons support team klaar om het probleem te onderzoeken, wanneer mogelijk direct op te lossen of een oplossing aan te dragen. We garanderen een responstijd van maximaal vier uur.
  • Emble monitort actief de bereikbaarheid van de Drupal webapplicatie en onderneemt proactief actie wanneer er problemen worden geconstateerd.
  • Drupal security updates worden binnen 24 uur geïnstalleerd en getest.

Maandelijkse kosten: € 399,- ex. Btw.

Wat valt er precies onder Drupal support?

We schieten te hulp bij problemen waarbij Drupal helemaal of gedeeltelijk niet werkt. We onderzoeken het probleem en kunnen we dit direct snel oplossen dan is dit inbegrepen binnen de SLA. Lukt dat niet? Dan stellen we een oplossing voor en kunnen we het probleem oplossen middels ons standaard uurtarief.

Installeren jullie alle Drupal updates?

Voor de Drupal core en alle add on modules komen geregeld updates uit. Hier zit geen vast ritme in, zodra een update klaar is wordt deze uitgebracht.Voor belangrijke security updates wordt vooraf wel een melding gemaakt dat deze eraan komt. In een update kunnen functionele toevoegingen zitten, verbeteren van fouten ( bug fixes ) of verbeteren in de beveling ( security patches ). De updates die verbeteringen voor de beveiliging bevatten installeren en testen we binnen 24 uur op de live website. Hierdoor garanderen we een optimale beveiliging.

Welke soort incidenten kunnen er plaats vinden?

We spreken over een incident wanneer een gedeelte of de gehele website of webapplicatie niet goed werkt of onbereikbaar is. De kans dat dat gebeurd is niet groot maar wanneer zich dit voordoet heeft dat impact op de gebruikers, beheerders maar soms ook op bedrijfsprocessen. Door onze monitoring zien we vrijwel direct wanneer een Drupal omgeving niet goed functioneert en kunnen we direct op onderzoek uit. Soms functioneert een gekoppelde zoekapplicatie als Apache Solr niet goed, is een harde schijf vol van een webserver is dienst uitgevallen waarmee de Drupal applicatie is gekoppeld.

Hoe snel voeren jullie Drupal security updates door?

Ons beleid is dat wij deze binnen 24 uur na het uitkomen van de update, hebben getest en geïnstalleerd.

Interesse?

We willen graag meer weten over jouw Drupal project. Laat je email adres achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Je kunt ons ook bellen op 030-6590005 of mailen via sales@emble.nl

Inzichten over Drupal ondersteuning