Overslaan en naar de inhoud gaan

Drupal Service Level Agreements

Drupalapplicaties worden steeds belangrijker. Om ervoor te zorgen dat een Drupalapplicatie optimaal blijft functioneren bieden we, naast veilige Drupalhosting, ook onderhoudscontracten aan in de vorm van Service Level Agreements.

Support en eerste hulp bij incidenten

Binnen een Service Level Agreement (SLA) helpen onze Drupalexperts bij incidenten en supportvragen. Denk aan het niet goed werken van een contactformulier of het uitvallen van een koppeling met een extern systeem zoals een CRM.

Wat onze service uniek maakt is dat we al sinds 2001 werken met open-sourcetechniek en daardoor veel kennis hebben opgebouwd over de werking van open source en alles wat daarbij komt kijken.

Gecombineerd met onze open en duurzame aanpak zijn we voor onze opdrachtgevers een betrouwbare partner die graag meedenkt en zich proactief opstelt.

We helpen graag bij incidenten en supportvragen, maar liever nog willen we hulpvragen voorkomen door de Drupalapplicatie up-to-date te houden. Open-sourcetechniek is ontzettend veilig, zolang de laatste securitypatches maar geïnstalleerd zijn. 

Naast het installeren en testen van updates, monitoren we bij onze Professional en Enterprise SLA's de Drupalapplicatie. Dat houdt in dat wanneer de Drupalapplicatie niet goed werkt, onze experts daar een melding van krijgen. In veel gevallen lossen we hierdoor problemen op voordat onze opdrachtgevers er last van krijgen.

Service Level Agreements

Omdat elke website anders is bieden we drie varianten aan van onze service level agreements. Het onderscheid zit hierbij met name in de bereikbaarheid en reactietijd op incidenten.

Basic

  • Support wordt verleend via ons project management systeem Jira.
  • Security updates worden binnen 24 uur geïnstalleerd en getest.
  • We hanteren een fair-use en best-effort policy op zowel het aantal security updates dat we uitvoeren als het aantal supportvragen dat gesteld kan worden.

Kosten: € 149,- ex. btw. p.m.

Professional

  • De bereikbaarheid wordt op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 gegarandeerd.
  • Na het melden van een incident via onze support desk wordt binnen acht uur gereageerd.
  • Emble monitort actief de bereikbaarheid van de webapplicatie.
  • Security updates worden binnen 24 uur geïnstalleerd en getest.

Kosten: € 229,- ex. btw. p.m.

Enterprise

  • De bereikbaarheid van onze dienstverlening wordt alle dagen, 24/7 gegarandeerd.
  • Na het melden van een incident wordt binnen vier uur gereageerd.
  • Emble monitort actief de bereikbaarheid van de webapplicatie.
  • Security updates worden binnen 24 uur geïnstalleerd en getest.

Maandelijkse kosten: € 399,- ex. Btw.

Wil je meer weten over onze Service Level Agreements? Heb je vragen over onze werkwijze? Of wil je een SLA afnemen? Neem dan contact met ons op, ik vertel je er graag meer over.

Thomas van Eldijk

Commercieel directeur

Wat valt er precies onder Drupal support?

Alledaagse vragen of problemen waardoor beheerders of redacteuren vastlopen bij het beheren van een Drupal websites. Denk aan: 'Waarom zie ik mijn nieuwe artikel niet op de homepage?' Of:'Hoe kan ik de cache legen van mijn Drupal websites?'. Voor dit soort vragen staat onze support desk klaar om te helpen. Soms kan het voorkomen dat een vraag zo breed is dat we een Drupal training aanraden of leidt een vraag tot aanpassingen waarbij onze Drupal developers bij springen.

Installeren jullie alle updates?

Voor de Drupal core en alle add on modules komen geregeld updates uit. Hier zit geen vast ritme in, zodra een update klaar is wordt deze uitgebracht.Voor belangrijke security updates wordt vooraf wel een melding gemaakt dat deze eraan komt.

In een update kunnen functionele toevoegingen zitten, verbeteren van fouten ( bug fixes ) of verbeteren in de beveling ( security patches ). De updates die verbeteringen voor de beveiliging bevatten installeren en testen we binnen 24 uur op de live website. Hierdoor garanderen we een optimale beveiliging.

Welke soort incidenten kunnen er plaats vinden?

We spreken over een incident wanneer een gedeelte of de gehele website of webapplicatie niet goed werkt of onbereikbaar is. De kans dat dat gebeurd is niet groot maar wanneer zich dit voordoet heeft dat impact op de gebruikers, beheerders maar soms ook op bedrijfsprocessen. Door onze monitoring zien we vrijwel direct wanneer een Drupal omgeving niet goed functioneert en kunnen we direct op onderzoek uit. Soms functioneert een gekoppelde zoekapplicatie als Apache Solr niet goed, is een harde schijf vol van een webserver is dienst uitgevallen waarmee de Drupal applicatie is gekoppeld.

Gerelateerde artikelen

Wij delen graag de kennis die we in huis hebben