Unieke branding voor een nieuwe website
Cultilene heeft een nieuwe branding ontwikkeld. Wij hebben meegewerkt aan het redesign van hun website.
Het Gelders Opleidingsinstituut, een vooraanstaande en gerenommeerde instelling op het gebied van uiterlijke verzorging in Nederland, staat bekend om het opleiden van professionals zoals schoonheidsspecialisten, masseurs, nagelstylisten en pedicuren. Het instituut legt de nadruk op persoonlijke aandacht, waarbij zorg wordt besteed aan zowel de studenten als de uiteindelijke klanten die zij zullen bedienen.
De website van het Gelders Opleidingsinstituut onderging een broodnodige transformatie. De content was voorheen statisch, met beperkte integratie van sociale media. Belangrijker nog was de noodzaak om de inschrijfervaring te verbeteren, van informatieverstrekking tot het online aanmelden. Emble kreeg de opdracht om deze uitdaging aan te gaan, en met enthousiasme hebben we dit aangepakt.
In eerste instantie hebben we een uitgebreid webdesign ontwikkeld, waarbij we gebruikmaakten van hoogwaardig fotografisch materiaal en de kleuren en vormen uit het logo. Met een niet strikt vastgestelde huisstijl hadden we de creatieve vrijheid om een duidelijke en esthetisch aantrekkelijke website te ontwerpen. De focus lag op gebruiksvriendelijke informatievoorziening en een vlotte inschrijfflow.
Bezoekers kunnen nu moeiteloos alle opleidingen doorzoeken en bekijken, brochures downloaden, vragen stellen via het contactformulier, informatie vinden over open dagen en zich digitaal inschrijven via een intuïtief formulier, allemaal toegankelijk vanaf smartphones tot desktopcomputers met grote schermen.
De website is niet alleen ontworpen maar ook door ons gebouwd, met behulp van Drupal. Dit stelt het Gelders Opleidingsinstituut in staat om alle content en belangrijke gegevens actueel te houden, waardoor studenten altijd goed geïnformeerd zijn.
Een bevredigende uitdaging was het digitaliseren en stroomlijnen van het inschrijfproces. Voorheen verliep dit proces omslachtig: eerst printte de student het formulier vanaf de website, deze vulde men in en werd daarna per post naar het Opleidingsinstituut verzonden. Maar met de introductie van een 4-stappenformulier hebben we het inschrijven versneld en vereenvoudigd. Dit resulteert in een vlotte en moeiteloze inschrijving voor studenten, en het Gelders Opleidingsinstituut bespaart tijd en kosten door een minder complex inschrijfproces.
Daarnaast hebben we de opleidingen beter doorzoekbaar gemaakt door ze in vakgebieden en opleidingstypen (cursus/opleiding/workshop) te categoriseren. De overzichtspagina biedt nu een snelle toegang tot relevante opleidingen.
Zowel de overzichts- als de detailpagina's van de opleidingen zijn geoptimaliseerd. Een heldere informatiearchitectuur werd ontwikkeld om de communicatie te verbeteren.
Om de integratie met sociale media te bevorderen, hebben we de mogelijkheid om content te delen met één klik toegevoegd aan veel pagina's. In de footer zijn links naar de sociale media-kanalen van het Gelders Opleidingsinstituut geplaatst.
We hebben ervoor gezorgd dat de kwaliteit van de opleidingen beter wordt gecommuniceerd. Slagingspercentages worden prominent weergegeven op de homepagina, en de over ons-pagina is verrijkt met een historische tijdlijn die de jaren ervaring van het instituut illustreert. Via beeld en tekst krijgt de bezoeker een duidelijke indruk van de opleidingen, de opleiders en het schoolgebouw.
Is jouw website ook toe aan een nieuw design en een verbeterde gebruikerservaring? Ik kijk er naar uit om je verhaal te horen via een vrijblijvend gesprek!