Overslaan en naar de inhoud gaan

Drupal Webdesign

We ontwerpen en ontwikkelen Drupalwebsites die er niet alleen goed uit zien, maar we combineren ook al onze kennis over usability, SEO, en conversie-optimalisatie om een website te creëren die prettig werkt, ook voor doelgroepen met beperkingen. Een website die bezoekers op de juiste momenten overtuigt en overhaalt om in actie te komen.

Ideale mix van kennis

Door de mix van kennis die we bezitten en de veelzijdigheid van Drupal zien we dat ons portfolio zeer divers is. Dit is voor ons altijd fijn als afwisseling en heeft voor onze opdrachtgevers veel voordelen. Een overheidswebsite maken we effectiever omdat we veel weten van social proof, customer journeys en call-to-actions. En een corporate website maken we gebruiksvriendelijker omdat we veel weten van het ontwerpen van websites voor mensen met beperkingen. Zo werken we nauw samen met Accessibility en zijn we opgenomen in de Dutch Digital Accessibility Index.

foto van een schetsboek met een wireframe van een Drupalwebdesign

Ons webdesignproces

Voor het maken van een succesvolle interface is het belangrijk inzicht te krijgen in de verschillende gebruikers en hun doelen, wensen en vragen. Daarom werken we binnen ons webdesignproces op basis van stories waarbij we enkele fictieve gebruikers bedenken die kenmerkend zijn voor de doelgroep van de website die we gaan maken. Denk aan iemand die op zoek is naar een adviseur en als eerste een zoekopdracht doet in Google, terecht komt bij een kennisartikel, zich daarna oriënteert op een dienstenpagina en vervolgens contact opneemt via een chattool.

Stories en sprints

Door dit pad uit te werken in een webdesign moeten we antwoord geven op vragen die essentieel zijn voor een succesvolle website. Hoe komt de bezoeker bij een kennisartikel uit (SEO), hoe overtuigen we de bezoeker om verder te klikken richting een pagina over de diensten? (persuasive design) en hoe overtuigen we de bezoeker om uiteindelijk contact op te nemen? (Social proof).

Vooraf spreken we af welke stories worden uitgewerkt en koppelen hier sprints aan. We starten de sprints met een kick-offgesprek waarin we de stories en alle andere wensen en eisen nog een keer goed doornemen. Denk bijvoorbeeld aan specifieke eisen die gesteld zijn in een brandbook of het omgaan met bezoekers met een beperking (WCAG 2.1.)  Tijdens de sprints geven we feedback over de resultaten en verwerken we de feedback die we terugkrijgen. Zo werken we samen toe naar een webdesign dat uiteindelijk goed wordt gekeurd en gereed is om gebouwd te worden.

Mobile first en toegankelijkheid

In onze designfilosofie staat de gebruiker altijd centraal en daarom ontwerpen we 'mobile first'. Hierdoor ontstaan websites die prettig werken voor zowel mobiele als desktopgebruikers. Door vervolgens onze websites vanaf de grond af aan op te zetten met een degelijke structuur, kunnen we relatief gemakkelijk strenge webrichtlijnniveau's als WCAG 1.0, 2.0 of 2.1 halen. Samen met auditorganisaties verfijnen we onze websites om de gewenste 'drempelvrij waarmerken' te behalen en onderzoeken we nieuwe manieren om op een toegankelijke manier gebruik te kunnen maken van het internet.

"Heb je vragen over ons webdesignproces? Ik vertel je er graag meer over."

Neem dan contact met ons op

Thomas van Eldijk

Commercieel directeur