Webinar - Starten met AI tools om je online commuicatie te verbeteren
Jurrien heeft onlangs een webinar gegeven over AI tools. Bekijk het hier terug en start makkelijk en snel met de kracht van AI toe te passen!
We ontwerpen en ontwikkelen websites waarin we al onze kennis over usability, SEO, en conversie-optimalisatie combineren, zo creëren we websites die prettig werken, bezoekers aantrekken en overtuigen.
Door de mix van kennis die we bezitten en de veelzijdigheid van onze technische oplossingen zien we dat ons portfolio zeer divers is. Een overheidswebsite maken we effectiever omdat we veel weten van social proof, customer journeys en conversie optimalisatie. En een corporate website maken we gebruiksvriendelijker omdat we veel weten van het ontwerpen van websites voor mensen met beperkingen en WCAG richtlijnen.
Doordat we op agile / scrum basis werken, kunnen we onze webdesign trajecten flexibel inrichten. In de eerste sprints wordt gewerkt aan onderzoek en voorbereiding, zoals het analyseren van statistieken, vaststellen van doelen en het ontwikkelen van een customer journey.
In de sprints hierna werken we aan een nieuwe interface met een look & feel die aansluit bij de huisstijl elementen waarmee we de customer journey stap voor stap vormgeven. Met de design tools die we gebruiken is het mogelijk een online prototype te maken.
Met dit klikmodel ontstaat een goed beeld van hoe de website uiteindelijk zal werken, zowel op desktop als mobiel en is het mogelijk om zowel intern als externe gebruikersgroepen het ontwerp te laten testen. De feedback die we hieruit ontvangen verwerken we in de aankomende sprints en zo werken we samen toe het ideale webdesign.
Voor het maken van een succesvolle interface is het belangrijk inzicht te krijgen in de verschillende gebruikers en hun doelen, wensen en vragen. Daarom werken we binnen ons webdesignproces op basis van user stories waarbij we fictieve gebruikers bedenken die kenmerkend zijn voor de doelgroep van de website die we gaan maken. Denk aan iemand die op zoek is naar een adviseur en als eerste een zoekopdracht doet in Google, terecht komt bij een kennisartikel, zich daarna oriënteert op een dienstenpagina en vervolgens contact opneemt via een chattool.
Door dit pad uit te werken in een webdesign moeten we antwoord geven op vragen die essentieel zijn voor een succesvolle website. Hoe komt de bezoeker bij een kennisartikel uit (SEO), hoe overtuigen we de bezoeker om verder te klikken richting een pagina over de diensten? (persuasive design) en hoe overtuigen we de bezoeker om uiteindelijk contact op te nemen? (Social proof).
In onze designfilosofie staat de gebruiker altijd centraal en daarom ontwerpen we 'mobile first'. Hierdoor ontstaan websites die prettig werken voor zowel mobiele als desktopgebruikers. Door vervolgens onze websites vanaf de grond af aan op te zetten met een degelijke structuur, kunnen we relatief gemakkelijk strenge webrichtlijnniveau's als WCAG 1.0, 2.0, 2.1 of 2.2 halen. Samen met auditorganisaties verfijnen we onze websites om de gewenste 'drempelvrij waarmerken' te behalen en onderzoeken we nieuwe manieren om op een toegankelijke manier gebruik te kunnen maken van het internet.
"Heb je vragen over hoe we jullie kunnen helpen? Of wil je meer weten over ons webdesignproces? Ik vertel je er graag meer over."
Dat bepaal je zelf. We werken volgens de SCRUM methode en met deze aanpak werk je verschillende doelstellingen ( stories ) uit in een vast tijdsbestek ( een sprint ). Hierdoor deel je het ontwerpen van een nieuwe interface of webdesign op in verschillende stappen die elk hun doel hebben. Vooraf kunnen we uiteraard een inschatting maken en spreken we duidelijk af hoeveel sprints we precies gaan uitvoeren zodat je nooit voor verrassingen komt te staan. Ook houden we onze uren nauwkeurig bij middels de tool Harvest en weet je precies wanneer en waar we aan gewerkt hebben. Ons uurtarief is 100,- ex. btw.
Jazeker. Bijna al onze opdrachtgevers hebben een huisstijl waar we rekening mee moeten houden. We zijn daarom gewend te werken met huisstijl gidsen en communicatie handboeken. Deze richtlijnen maken we ons eigen en we zorgen ervoor dat het webdesign dat we ontwerpen hier 100% aan voldoet.
We zijn gewend om samen te werken met andere bureau's die de branding, huisstijl of campagne's ontwikkelen en vinden het belangrijk dat we daarbij de kracht van ieder zijn specialiteit optimaal benutten. We laten graag een branding bureau meedenken over de website omdat deze inzicht heeft in een totale marketingstrategie en weet welke uitingen er buiten de website plaatsvinden. Hierdoor kunnen wij ons nog beter concentreren op de website en rochten we ons op, search engine optimization, conversie optimalisatie en usability.
Wij delen graag de kennis die we in huis hebben