Google Analytics 4 komt eraan - Waar moet je op letten?
Google Analytics is al jaren de populairste tool voor het analyseren van websiteverkeer. En nu is er Google Analytics 4.
Google Analytics is een van de redenen waarom het Internet zo'n krachtig marketing medium is. Het legt bloot of een marketingactie of website werkt of niet. Ontzettend waardevol en goud waard voor degene die er mee om kunnen gaan. Want welke data is nu belangrijk en welke niet? In een reeks van artikelen ga ik laten zien waar je op moet letten als je gebruik wilt maken van Google Analytics. Deze keer een goed verstopte functionaliteit binnen Google Analytics; het bijhouden van gebeurtenissen middels een "Tracking code".
Download en installeer de plugin joomla-track-outgoing-link. Deze plugin houdt standaard het aantal kliks naar extene links bij. Maar het is ook mogelijk om bij te houden hoe vaak een bestand van de website gedownload wordt. Van alle bestanden die in de directory "download" staan wordt automatisch bijgehouden hoe vaak ze gedownload zijn.
De gebeurtenissen bijhouden van je website zijn heel interessant, het verschaft net dat beetje extra informatie die van waarde kan zijn. Wordt die tool wel gedownload? En zoja door wat voor een soort bezoeker? En wat doen ze nog meer op je website? Vooral het gemak waarmee het mogelijk is om binnen een Joomla website gebeurtenissen te volgen maakt het bijna een zonde om het niet te doen. Vorige keer heb ik het gehad over "conversiedoelen" en de volgende keer ga ik dieper in op het "finetunen" van een Google Analytics account. Heb je zelf andere ervaringen met gebeurtenissen bijhouden in Google Analytics of vind je dat ik belangrijke informatie heb gemist? Ik lees het graag in je reactie onder dit artikel!
Wij delen graag de kennis die we in huis hebben
Er zijn nog geen reacties geplaatst.